קורקינט חשמלי – רקע

בארץ קיימים שתי חברות מובילות ויחידות אשר מייצרים את הקורקינט החשמלי, לעומתם שאר הכלים מיובאים מסין וממקומות אחרים, ואיכותם של קורקינטים חשמלייםקורקינט חשמלי אלו היא ברמה ירודה מאוד, ולכן עליכם לבדוק את מקור הקורקינט החשמלי שברצונכם לרכוש.

חשוב מאוד לדעת שיש כיום בשוק סוגים שונים של קורקינט חשמלי אשר המידע עליהם מוטעה ולא אמין , ודברים אלו מתבטאים בטווח הנסיעה, משקל הכלי, ומקום יצור הכלי.

דבר נוסף וקריטי שעליכם לדעת לבטיחותכם הוא שקורקינט חשמלי ללא כסא הוא אינו בטיחותי ואינו מעניק יציבות לרוכב ודבר זה מסכן אתכם – הרוכבים.

הקורקינטים החשמליים המוכרים בארץ הם:

  1. קורקינט חשמלי קינג.
  2. קורקינט חשמלי קופר.
  3. קורקינט חשמלי אקסטרים.
  4. קורקינט חשמלי גו פד.
  5. קורקינט חשמלי טרקר.

חלק מהקורקינטים בארץ אינם פרופורציונאליים למידות הרוכב וכתוצאה מכך הרוכב צריך להתאים עצמו לקורקינט חשמלי ולא כפי הנדרש שהקורקינט הוא זה שאמור להיות מותאם לרוכב ונוח וקל לשימוש.

כמה טיפים שתוכלו בעזרתם לבחון את טיב הקורקינט בעת רכישת קורקינט חשמלי:

  • גלגלי הקורקינט החשמלי – מומלץ שיהיו 12″ ( 30 ס”מ ומעלה ) דבר זה מאפשר לרוכב יציבות ושליטה מלאה בקורקינט.
  • גובה הכידון של הקורקינט החשמלי אמור להיות בין 107-113 ס”מ ורוחב הכידון שבו אתם אוחזים את הידיים אמור להיות בין 58-62 ס”מ , קורקינטים אשר הם פחות ממידות אלו היציבות בהם היא פחותה יותר מכיוון שהמנוף קטן יותר וכך קשה לרוכב לשלוט יותר בקורקינט החשמלית.
  • יש לוודא כי הנכם יושבים כראוי על הקורקינט החשמלי ושיש לכם מספיק מקום לרגליים על משטח קורקינט חשמלי וכאשר אתם יושבים על הקורקינט ואוחזים בכידון וודאו שזרועות הידיים אינם מכופפות מידי ושבעת סיבוב ההגה אינכם מרגישים צפיפות או קושי כלשהו בנסיעה על הקורקינט החשמלי.דבר נוסף שעליכם לדעת הוא שקורקינט חשמלי מופעל על ידי כמות אנרגיה מוגבלת (סוללות ) ולפיכך עליכם לשים לב לכמה דברים:
  • קורקינט חשמלי אשר גלגליו קטנים ורחבים גרום לחיכוך רב עם הכביש וכתוצאה מכך מבזבז אנרגיה לשווא וכך מקצר את טווח הנסיעה בקורקינט חשמלי.
  • דבר נוסף שמבזבז אף הוא אנרגיה לקורקינט הוא קורקינט המונע באמצעות רצועה , משמע שהרצועה שמחוברת בין הפולי שיושב על הגלגל האחורי לבין הפולי שיושב על המנוע החשמלי צריכה להיות מתוחה ודבר זה נותן התנגדות נוספת על המנוע וכך אנו מבזבזים את האנרגיה שבקורקינט חשמלי אחר שאינו מונע באמצעות רצועה אלא באמצעות שרשרת דבר זה אינו קיים.
  • בנוסף קורקינט חשמלי שבו אין מערכת פריוויל גם הוא מבזבז אנרגיה רבה אשר חשובה לנו מאוד בקורקינט חשמלי ואין מקום לבזבוז מיותר של אנרגיה ולכן קבלו עוד טיפ חשוב כיצד לוודא שאכן יש בקורקינט החשמלית שמולכם מערכת פריוויל:
  • הרימו את חלקו של הקורקינט החשמלי כך שהגלגל האחורי יהיה באוויר ולא ייגע בקרקע , סובבו את הגלגל בידכם עם כיוון הנסיעה והבחינו היטב – אם הגלגל לא מסתובב חלק אלא מסובב עימו את השרשרת והרצועה – התוצאה היא שאין בקורקינט החשמלית הנ”ל מערכת פריוויל, אך אם סיבבתם את גלגל הקורקינט החשמלי והגלגל הסתובב לבדו מבלי לסובב עימו את השרשרת / הרצועה אכן קיים בקורקינט מערכת פריוויל.
  • קראו והפנימו את הטיפים הנ”ל על מנת שלא תתפתו לקנות קורקינטים מסוגים שונים בעקבות מחירים זולים אשר יסכנו את חייכם ולא יעמדו בציפיות שלכם.

זכרו תמיד:

הקורקינט צריך להיות מותאם אליכם ולא אתם אליו !!!!
נסיעה בטוחה ומהנה .!!!
ווילטק